tisdag 4 augusti 2009

Liten resume

Sitter på jobbet och för en tyst nedräkning i huvudet, likt ett mantra. Bara 8 dagar kvar, bara 8 dagar kvar, bara 8 .. Ska bli så obeskrivligt skönt med två veckors ledigt. Jag känner att min kropp skriker efter sovmornar, lugna frukostar (som inte intas närpå stående fot), dagar där man kan göra vad som faller en in och bara vara. Visst jag har verkligen inte haft ett jobb i sommar som slitit ut mig men jag pluggar faktiskt på heltid resten av året och behöver faktiskt semster som vem som helst. Min kropp verkligen skriker efter vila!

Helgen som var blev bra. Är så trött i huvudet så jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde. Men i fredags gick jag en sväng på Viva Karlskrona med L,J, N och E. Var hemma runt halv 12 så det var skönt att sova i alla fall några timmar. Åkte och hämtade syrran på Sturkö på lördagsförmiddagen för att sedan åka in till stan igen och göra taco tillsammans. Hon drog på fest runt 5 och jag drog ner till Fisktorget och Zandra och Assas båt för att dricka lite vin och ha trevligt. Tilläggas ska att ett glas vin av någon outgrundlig anledning landade på min klänning, men lite papper med bra uppsugningsförmåga löser det mesta. Jag och Anna drog vidare till Statt där vi drack drinkar, satt på uteserveringen samt dansade. Lina joinade lite senare, halvtrött efter bröllop i Växjö. Blev en trevlig kväll!

Igår var det träning och värdning för mig på Friskis. Skönt att röra sig lite och är jag inte helt död idag så blir det nog gymmet. Återstår att se! På lördag blir det Statt igen, just nu säger kroppen starkt emot, men vad gör man inte. Där kommer ni hitta mig på lördag natt oavsett ..

Inga kommentarer: