onsdag 1 juli 2009

Dagens två roligaste!

Det kan bli aningens långsamt att jobba i en växel ibland när det inte ringer, men det har sina ljusa stunder och idag har jag skrattat riktigt gott vid två tillfällen.

Tillfälle 1

Jag sitter och löser korsord i godanro när det ringer och jag svarar:

Jag: Välkommen till Barometerns tidning
Kund: Hej, jag sitter här framför tv;n och väntar på Hem till Gården som skulle börja 11.55 men det har inte börjat. Varför har det inte det?
Jag: Ehh va?
Kund: Ja det skulle börja fem i tolv ..
Jag: Ääääh (vid det här laget är jag helt lost och tankeverksamheten går på fullvarv)
Kund: Hallå?
Jag: Ja .. alltså .. du vet att du har ringt till en tidnings växel va?
Kund: Ja, men kommer det att börja nu eller varför börjar det inte?
Jag: Du är i en TIDNINGSVÄXEL!
Kund: Jaha, men hur ska jag göra då?
Jag: Ja du kan ju försöka ringa den kanal som sänder programmet
Kund: Jaha?? Hur gör jag då?
Jag: Ja ring den kanal som sänder Hem till gården. Vilken kanal är det?
Kund: Vadå?
Jag: VILKEN KANAL SÄNDER HEM TILL GÅRDEN?
Kund: 4:an .. (här hör man verkligen att kunden inte har en ANING om varför jag hänvisar henne till en tv kanal)
Jag: Ring dit då!
Kund: Jaha ..


Tillfälle 2

Jag och Anna sitter ute på rasten och äter glass och pratar om barnafödande. I vilken ålder vi ska ha barn med mera.

Anna: Ja alltså, man vill ju inte vara gammal och skruttig. Man vill ju vara pigg och fräsch när man ska umgås med sina barnbarn.
Jag: Ahh det vill jag med ..
Anna: Mamma var 25 när hon fick mig .. hur många år sen är nu det .. ??
Anna tänker så det knakar .. och jag kollar roat på henne ..
Anna: Hrm ..
Jag: Men hallå, hur gammal är DU egentligen?
Anna: Vadå ? .. ehh .. haha .. jaha!

Herregud säger jag bara. Snacka om att man är seg som kola i skallen vid sena fikapausen!
Men roligt på jobbet, det har vi ..

2 kommentarer:

Milano sa...

Jag fattar inte riktigt det roliga, det är väl bara så att många i din omgivning är blåsta i huvudet...

sofie sa...

hej vad roligt att du frågar! :)

Hotellet vi bodde på hette Liberata Resort (3+) och låg i Lassi. Kan varmt rekomendera både Lassi och hotellet. Väldigt fräsht! Men hotellet ligger högt upp på en brant så det ärrätt lång backe när man ska hem.. :) Vi tog oftast taxi eller hyrbil men gick även i 35 graders värme uppför.. funkar det med!

Ska du dit? :)