tisdag 24 februari 2009

Kungligt bröllop

Största nyheten idag. Victoria och Daniel ska gifta sig. På tiden tycker många. Jag tycker det ska bli roligt och fint med ett stort bröllop i Sverige nästa sommar, sommarbröllop.
Kollade just på ett klipp på aftonbladet om när kungen, drottningen, V & D bekräftar förlovnings och då även bröllopsrykterna. Men det hela är väldig komiskt på något sätt tycker jag. Inte komiskt kanske men knasigt. Jag menar, jag anser att det är "hemskt" att en prinsessa/prins i modern tid ska behöva fråga pappa kung, statsminister och till och med regeringen om lov att gifta sig. Visst visst det står i grundlagen, successionsordningen, men vafan. Kom igen! Vi lever på 2000-talet. Roligast av allt var klipper på aftonbladet där först pappa kungen läser innantill från en papperslapp för att mamma drottning sedan ska göra detsamma. Sedan håller Daniel ett litet kort anförande och Vickan är sist ut. Hon skötte sig bra tycker jag och ser ut att prata från hjärtat. Men det jag tänkte på var att kungen och drottningen läser innantill från en varje papperslapp när deras äldsta dotter ska gifta sig. Hade sett betydligt bättre ut om de hade talat direkt från hjärtat.

Men fint det kan jag inte låta bli att tycka att det är :) Och jag ser fram emot att sitta bänkad framför tv´n i juni nästa år!

Love, Johanna

Inga kommentarer: